torstai 9. joulukuuta 2010

autoilua, sadetta, kipeys

Lyhyesti mitä on tapahtunut. 

Maanantaina työpäivä venyi niin että en ehtinyt bussiin joka veisi minut ajoissa ranskantunnille, sain auton lainaan. Kerroin että olen hyvä kuski joten perheen isä voi huoletta lainata autoansa. Ensiksi istuin autossa n 5 minuuttia ja mietin onko pakki tosiaan siinä missä se on, auto on aina parkeerattu alamäkeen 5 cm talonseinästä enkä kovin mielelläni halunnut seinään valua. Ensiksi auto sammui kun yritin, sitten seuraavalla yrityksellä lähettiin kunnon karjasulla pihasta, ei varmasti ollut perheen isä rauhallisin mielin. Ulkona satoi kaatamalla ja oli pimeetä, olin hieman eksyksissä bussi/taksi kaistojen kanssa ja varsinkin kun olin kokoajan jonon ensimmäinen. Ei ollut ketään ketä seurata. Muuten meni oikein mallikkaasti kunnes pääsin kolme/neljä kaistaiseen liikenneympyrään, ilmeisesti tein jotain väärin kun siihen liityin sillä kauhee tuuttaus. Suututin kaikki sveitsiläiset autoiliat. Edelleen pidän kyllä junaa kätevämpänä koska tämä ei ole mikään vaasan kokoinen kaupunki niin ei myöskään tahdo saada parkkipaikkaa keskustassa ( ei sillä että ihan keskustaan löytäisinkään autolla, tai edes lähtisin seikkailemaan)

tiistaina oli tavalliseen tapaan whitehorse tiistai mahtavassa seurassa ja eilen olisi pitänyt olla ranskantunti mutta kävin vain hakemassa tehtävät ja läksyt ja lähdin kotiin huilimaan kun oli niin huono olo. Olen nukkunut niin huonosti kolme viime yötä, toisin sanoen olen valvonut viiteen aamulla eli parin tunnin yöunilla ollaan nytkin pystyssä. Mulla on nuhaa ja kauhee olo, olen juonut teetä litrakaupalla ja niistänyt aivot pihalle, kurkkukin tuntuu turvonneelta ja kipeeltä. Toivon todellakin että saisin nukuttua hyvin seuraavan yön koska aamulla on Lontooseen lähtö. Järkyttävä väsymys mutta ei vaan saa unta. 

Lumikelit on mennyttä, takaisin on sateet ja + 10 astetta, sopii mainiosti. Eilen tapahtui jotain ennennäkemätöntä. Ukkosti, ihan kunnolla. Joulukuussa !

11 tunnin päästä on herätys ja sitten alkaa matka kohti Geneven lentokenttää (jossa olen käynyt useammin näiden neljän kuukauden aikana kun ikinä vaasan tai helsinginkentällä) ja sieltä Lontooseen ! Tätä viikonloppua on odotettu ja se tulee erittäin hyvään aikaan kunhan nyt itse olen kunnossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti