keskiviikko 22. joulukuuta 2010

Viimeinen työpäivä tältä vuodelta

Wuhuu ! En olekkaan viettänyt joululomaa moneen moneen moneen vuoteen !:)

Tänään pidettiin pysseldag ja tehtiin joulukortteja. Ensiksi pojat oli hyvin vastahakoisia eikä tahtonut laisinkaan lähteä kauppaan ostamaan askartelutarvikkeita mutta sain ne huijattua ruokakauppaan kun ajattelin että sielä ehkä on jotain, ja niinhän sielä oli ! Ostettiin punaista kartonkia ja glitterkyniä kuutta eri väriä. Tosin mä olin ehkä eniten innoissani mutta pojat teki molemmat silti aika monta korttia että hyvä me !



Oli ihana käyttää glitteriä rajattomasti ilman kenenkään tuomitsevia katseita !

By the way, sanoin tänään maxin opettajalle Bonne Fete koska ajattelin sen tarkoittavan hyvää joulua. En tiedä mistä sain sen päähäni mutta sanoin kumminkin niinkun se olisi normaalisin asia maailmassa. Tulin kotiin ja googletin. HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ/HYVÄÄ NIMIPÄIVÄÄ! meinasin kuolla häpeästä. Googlasin ja googlasin mutta en millään saanut sitä hyvää jouluksi ranskan kielellä, sen sijaan se on Joyeux Noel.. Ehkä bonne fete on joku sveitsiläinen tapa koska oon kuullut sitä. Muuten vajoon maan alle.

Noniin, sitten. Alkuviikosta huusin vähän turhan kovaan ääneen kuinka mä oon maailman paras joulutorttutekijä ja että mä voin tehdä! Täällä ei tosin saa luumuhilloa eikä valmiiksi leikattuja lehtitaikinalaattooja. Keitin siis oman hillon ja näpertelin voitaikinasta torttuja. Miettikää ! Keitin hilloa ! Ja niistä tuli oikein hyviä vaikka ne näytti vähän aneemisilta, mulla oli varmaan väärä lämpö uunissa.



Nyt mulla on pakkaus menossa ja huonolta näyttää.



Tässä on vasta tavara minkä aijon jättää vaasaan eli ne lähtee lopullisesti. Mitään muuta ei siis mahdu laukkuun, eikä se nytkään mene kiinni. Taidan tulla aika köyhin vaatevarastoin kotiin koska mulla ei oo tilaa kun käsimatkatavaroissa. Eikä edes siellä koska siellä kuljetan vaikka mitä joka ei mahdu tohon jättilaukkuun.

Miksi ostinkaan sen jumalattomankokoisen lampun...

3 kommenttia:

  1. Bonnes Fetes (lausutaan kuten sanoit) tarkoittaa hyviä lomia/juhlia (vertaa happy holidays!!!) joten et mennyt OLLENKAAN PIELEEN !!!! oikein sanottu, ja toivotetaankin usein jotta ei tarvi sanoa erikseen hyvää joulua JA hyvää uutta vuotta !! oon ylpee susta, älä kuole häpeään <3 t. monica SUOMESTA ! olen siis SUOMESSA!

    VastaaPoista
  2. Jeee !:) Onneks sä oot mun ranskan mentori ! On maailman ihaninta olla kotona, hyvää joulua Monica ! <3

    VastaaPoista