keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Ranskaa, lunta ja yllätys joulukalenteri

Eilinen teki hyvää, käytiin kebabilla morgesissa, elämäni toinen kebab ! Tilasin sen ranskaksi joten tunsin itseni harvinaisen hyväksi. En osaa tilata kebabia edes suomeksi. Sen jälkeen mun ylpeys tosin koki pienen laskuvaiheen kun mentiin whitehorseen ja tilasin ranskaksi hyvin itsevarmana mutta baarimikko vastasi englanniksi. Ei se mitään, parempi yrittää? (itseasiassa tiedän että tämä mun käyttämä lause oli enemmän kun oikein eli luultavasti meidät vaan muistetaan englanninkielisinä) Tai sit mun pitää vaan hengata paikallisten kebab ählämeiden kanssa koska ne puhuu yhtä huonosti ranskaa ku minä.  Mä en pahemmin vaivaudu taivuttelemaan sanoja, kunhan saan sanan sanottua perusmuodossa niin muut saa käyttää päätänsä ymmärtääkseen koko lauseen.

Lunta tulee edelleen, kaaos ! Bussit on myöhässä, eilinenkin venyi turhan pitkäksi kun odotin bussia siinä myrskyssä, tänäänkin käytiin bussilla morgesissa poikien kanssa, bussi oli myöhässä molemmat matkat. Ihmiset ajaa tosihitaasti ja kaikki on ojassa. BLAH, mun puolesta tää alkaa jo riittää. -4C tänään, voitte kuvitella kauhuni, olen jäätymispisteessä!



Nyt ranskantunti johon ei tosin huvittaisi laisinkaan lähteä, lumen, junien myöhästelyn, kylmyyden ja väsymyksen takia. Mun pitäisi planeerata koti-ilta taas pian koska nyt on ollut liikaa ohjelmaa montamonta viikkoa. Mutta pakko jaksaa, enään 5 tuntia eli 10 tuntia ranskaa jäljellä. Tai no, saa nähdä kulkeeko edes junat, ulkona on oikeasti kaaos !

ps. Meillä on maailman kaunein joulukuusi ja sain juuri maailman kauneimman joulukalenterin, lupaan pistää kuvan huomenna. En haluaisi avata mitään luukkua koska se on niin kaunis:D!

2 kommenttia:

  1. Visa, visa, visa! :-)

    Kram,
    Hanna

    VastaaPoista
  2. Helt sikke myki snö där, inte ens här är det så mycket, kanske 8 cm snö..

    VastaaPoista