perjantai 3. joulukuuta 2010

lumikaaos jatkukoon

En eilen päässyt ranskan tunnille, bussi oli myöhässä ja juna oli 45 minuuttia myöhässä, kun olin Lausannessa 1 h ja 15 minuuttia alkuperäisestä suunnitelmasta suuntasin pubiin Cecilian, Alettan, Nergsin ja Lilianin kanssa, oltiin siellä hetki ja puhuttiin turhuuksia mutta päätin ottaa heti seuraavan junan morgesiin koska en luottanut siihen että se juna joka menee kerran tunnissa mun kylään menee. Eli takaisin juna-asemalle ja onnekseni kaikki muut junat on myöhässä paitsi mun juna, taulun mukaan. Totuus oli kumminkin se että se oli 9 minuuttia myöhässä joka riitti siihen että en ehtinyt bussiin. Morgesissa siis juna takaisin Lausanneen. Lausannessa olin takaisin 22.23 ja juna mun kylään lähti 22.25, se oli tottakai ihan aikataulun mukaan. Kotona olin vihdoinkin 22.50, kotimatka kesti siis yhteensä 1,5 h vaikka normaalisti se kestää parikymmentä minuuttia jos laskee kävelyn juna-asemalta kotiin kanssa. Lumi saisi mun puolesta sulaa pois yhtä nopeesti kun se tuli.

Tuli myös koettua että kuperapohjaiset kengät on jos mahdollista viellä hankalemmat lumessa ja loskassa kun 2,5 km korkeen vuoren päällä. Sain tosissani tehdä töitä että pysyisin pystyssä, ne tuntui enemmän luistimilta kun kengiltä lumen päällä. Jopa metrossa meinasin kaatua kun se lähti liikkeelle ja samalla mun kengät luisu taakse. Miksen ostanut vain tavallisia lenkkareita?

Myös mun feikkiuggit on pilalla, ne näyttää hirveiltä kiitos loskan. En löydä tällä hetkellä mitään positiivista lumesta paitsi että saan kuntoilua kun juoksen puolipäivää pulkka perässä.

Oikeesti mulla on ollut tosihyväpäivä mutta työpäivän viimeiset 2 tuntia on ollut rankkoja. En enään tiedä mitä teen kun lapset on kiukutellut ja ollut vaikeita koko viikon, mulla loppuu energia.

Noniin, tähän saakka kirjoitin ennen au pair tapaamista & luciaharjoituksia (jonne sain autokyydin joten nyt ehkä osaisin jopa ajaa lausanneen, enimmäkseen vain suoraa koko matka)  nyt olen täynnä uutta energiaa! Oli taas tosihauskaa ja huomenna onkin jo tämän viikon viimeinen työpäivä, junat ei edelleenkään ole ajoissa mutta mitä pienistä, nukkua ehtii myöhemminkin:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti