maanantai 6. joulukuuta 2010

Uusi viikko, parempi mieli

Noniin, perjantaina olin tosi koti-ikävöinen kunnes tuli iltapäivä ja lapset oli mahtavia ja muistin että pian on viikonloppu. Lähdin perheen äidin ja Nilsin mukaan Ikeaan työpäivän jälkeen jolloin olin huippuonnellinen. Onneksi on olemassa ikea, ostin mm lampun. Se jää jännäksi nähdä miten mä saan sen kotiin. Kymmenen kilon lamppu, olen viisas.

Lähdin kohti lausannea kymmenenaikoihin, missasin junan cullyyn 20 sekunnilla joten odotin asemalla tunnin, onneksi Gabriella ja Anyakin oli odottamassa joten aika meni nopeasti. Cullyssa Maggie oli ostanut mulle syntymäpäivä skumpan, ja juonut itse oman. Käytiin Giraffessa ja Captain cookissa ja sitten Maggie ja Laura otti taksin kotiin ja minä ehdin viimeiseen junaan, voitto.

Okei, en jaksakkaan kirjoittaa tätä näin yksityiskohtaisesti kun eilen aloitin. Lauantaina oli joululahjashoppailua kaupungilla, en ostanut mitään, luciakulkue ja sen jälkeen White horse ja sitten Geneveen. Eksyttiin Java clubille joka oli viidentähden baari, rikkaita lapsia täynnä. Vesipullo maksoi 17 euroa. Päästiin sisään kiitos neuvottelukyvyn jonka näköjään omaan ! Helppoa olla vähän raukka. Pääsin kotiin vasta 06.30, ensin odottelin Genevessä junaa puolitoista tuntia joista juna-asema oli kiinni 45 minuuttia. Mukavaa, unohdin myös kenkäni jonnekkin, ehkä junaan tai ennen Javaa. Mulla oli mun feikkiuggit päällä Javassa, voitte kuvitella kuinka monta halveksivaa katsetta mä sain rikkailta lapsilta. hahahaha ! Musiikki oli tosin parasta ikinä.

Sunnuntaina suunnittelin skippaavani koko lucian mutta menin kumminkin, olin paikalla 10 minuuttia ennen alkua, lucian jälkeen riensin kotiin, skypailin illan ja syötiin raclettea (perunaa ja juustoa, oikein hyvää) ja sitten taisin jo nukahtaa.

Tänään heräsin vahingossa 10.15, onneksi koska herätykseni piti olla yhdeksältä. Hain lapset koulusta ja käytiin morgesissa, tein myöhäsen lounaan Nilsille, tortelliniä ja itselleni pekonitomaattimunakkaan. Jostain syystä en enään osaa tehdä munakasta, epäonnistuin sekä tänään että lauantaina. Niistä tulee rumia ja pahoja, tosin tän päivänen ei ollut paha, vain ruma. Täällä kävi myös rikas täti luisvuittonin laukun kanssa tänään uudestaan, tällä kertaa homon arkitehtinsa kanssa ja jonkun muun miehen. Olin taas valmistautunut hymyilemään hampaaita yhteen purren varsinkin kun kukaan miehistä ei osannut sanoa hei. Homo arkitehti jäi hetken yksin tänne kun nainen haki vanhaa ukkoa kun se ei löytänyt perille, silloin se oli mukava. Huomattavasti mukavempi kun nainen eikä laisinkaan niin ylimielinen kun ensiksi antoi olettaa. Siitä tuli melkein mun kaveri ja se lupasi soittaa mulle jos se joutuu ongelmiin suomessa koska mulla on lakimiehiä suvussa. Hahha.

Muuten täällä sataa ja on tosityhmä keli, meillä on maailman parhaimpia omatekemiä pipareita (joiden tekemisessä mulla ei ollut mitään tekemistä)

Suomea mulla on edelleen ikävä, varsinkin kun on itsenäisyyspäivä ja teillä on pyhäpäivä.




Maailman hienoin joulukalenteri

3 kommenttia:

  1. Åååh Jullan, vilken fin kalender! Pls när de börjar rea ut dem, köp en eller två åt mig :-) Pretty please?

    Kram,
    Hanna

    VastaaPoista
  2. det var mamman i familjen som köpte den åt mej, kan fråga varifrån men kommer inte att hinna gå och kolla efter dom fören nästa veckoslut den 18, alla butiker stänger före jag slutar:( Plus att den är så stor att den inte ens ryms i min jättestora rosa väska utan att vikas.. Om de finns kvar nästa vecka så då lovar jag att skaffa och fixa:)

    VastaaPoista
  3. Äsch, vad stora de är. Nå då är det helt lugnt, du behöver inte köpa såna :-) Men de var väldigt snygga!

    Kram,
    Hanna

    VastaaPoista