maanantai 3. tammikuuta 2011

Loma ohi, huomenna takaisin Sveitsiin

Hyvää Joulua ja uutta vuotta !

Loma alkaa olla lopussa ja mahtava loma se on ollutkin. Perhe, ystävät joita olen ehtinyt nähdä ällistyttävän paljon, Suomalaista ruokaa ja jouluruokaa ja juomaa (lonkerot, joita tulee ikävä viini&kalja maassa), kerran pullossa ja kaksi kertaa fontaanassa. Normaalisti olisin normaalisti käynyt jo 5 kertaa pullossa ja maks kerran fontaanassa mutta näin päin oli oikein hauskaa! Väinö on seurannut mua kun varjo ja opetellut näyttämään ilonsa, ja kauhunsa kun joutui olemaan pinkissä takissa hetken että saisin nähdä. (tätä ei siis käytetä julkisesti koska väinöä nolottaa. Ja se on erittäin ymmärrettävää, hyi kauhu) Olen käynyt leffassa kattomassa Harry Potterin, käynyt ravintolassa uutenavuotena tosin syömättä. olen myös saanut lisäystä villasukkakokoelmaani kahdella parilla, kaikkien sveitsiläisien kauhuksi ne lähtee ehdottomasti mukaan! Vähän oranssi raitaa ja kirkaan punaista, sinistä ja harmaata, onni!

Olen matkustanut 10 tuntia junalla eli toisin sanoen ehdin jopa turkuun (5 tuntia/matka !!!! hyi näitä välimatkoja ! Sillä pääsee jo tyyliin lontooseen junalla sveitsistä, tai italiaan, tai saksaan, tai vaikka minne. Oon sitämieltä että suomesta vois leikata ainakin puolet pois niin ei tarvis kestää niin pitkään matkata) VR yllätti ja oli kerrankin aikataulunmukainen, moikkasin heppoja ja olen saanut vuosisadan träningsvärk jonka seurauksena aijon todellakin hankkia sen salikortin heti kun pääsen liikkumaan ilman tätä vihlovaa kipua eli jos hyvä säkä käy niin ensiviikolla. Täten olen ehkä vähän paremmassa kunnossa Elokuussa kun on seuraavaksi ratsastusta tiedossa. Muka ei liikuntaa.. pyh!



Alkuajan lomastani ihailin vaan mun pitkiä hiuksia. Tän aikana olen myös ehtinyt värjätä ne (ei muutosta) ja leikata ne. Kauhistus ! Lähti yli 10 cm ja vaikka tiedän että se oli tarpeen niin nää on nyt katastrofit. Varsinkin kun taas suostuin etuhiuksien leikkaukseen vaikka tiedän että se ei asetu jos se on liian lyhyt, se sojottaa suoraan ylöspäin vaan. Oon ollut onnellinen rusettipannastani joka on ollut kovassa käytössä kiitos tämän. Nyt odotan että pääsen taas sveitsiläiseen veteen pesemään hiuksiani koska sielä ne kasvaa rakettivauhtia.

Mukavaa on myös ollut puhua suomea. Sveitsissä puhun suomea vaan Monican kanssa joka tosiaan asuu Ranskassa. Eli ei kovin usein. Skypessä silloin tällöin. Nyt olen ymmärtänyt kaiken enkä ole tuntenut itseäni niin vajaaksi jatkuvasti.

Olen myös sanonut heippa Jennille joka muutti Skotlantiin. Mielestäni meillä on ollut aivan liian monta hyvästiä tänä vuonna. Jenni lähti Afrikkaan ja palasi sieltä noin viikko ennen mun muuttoa Sveitsiin, kun tulen kotiin jouluksi niin Jenni muuttaa 4 päivää mun saapumisen jälkeen. Onneksi Jenni on sentään luvannut tulla moikkaamaan mua sveitsiin ja minä käyn myös Glasgowissa kevään aikana.



Olen myös shoppaillut hullunlailla. Täällä on kaikki niin halpaa, jopa helsingin lentokentällä ! Ja hups, siinä meni kaikki mun eurot. Onneks en euroja tarvitse hetkeen, suomessa en seitsämään kuukauteen.

Tänään tiedossa ensimmäinen ja viimeinen sauna suomenvierailuni aikana sekä toivon että löydän jostain notkeutta pakata laukkuni, mun lihakset huutaa apua viikonlopun ratsastus shokista.

Huomenna lento lähtee Vaasasta 08.50 ja Helsingistä 16.10 eli jos haluaa tulla viihdyttämään mua helsingin lentoasemalle niin tervetuloa! Sveitsissä olen noin 17.30 paikallista aikaa ja junan ajattelin ottaa vasta seitsämän jälkeen niin säästän 10 frangia, köyhyys:D Keskiviikkona työpäivä ja muutto Lausannen keskustaan sekä varmasti uudet rutiinit.

Kiitos Suomi, nähdään elokuussa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti