torstai 24. maaliskuuta 2011

sisàilmapàivà auringossa

Torstai pulkassa.

Ulkona on kyllà niin hieno keli ettà en tahdo puhua pulkista. Joku +20 muiden statuspàivityksià nyt lukiessa. Itse olen viettànyt tàmàn pàivàn sisàllà kipeàn Nilsin kanssa. Huomenna toivottavasti pààstàisi ulos, vaikka on kyllà luvattu sadetta.

Tiistaina oli harvinaisen tuskainen salipàivà, lopuksi kàvelin taas pidemmàn matkan kotiin eli Jennan tietà vàhàn matkaa ja sitten kun erottiin niin juoksin kotiin. Se on niin pelottava tie ettà en uskalla kàvellà. Ylihyvà. Eilen illalla menin kolme kertaa Morgesiin ja kolme kertaa Lausanneen. Pààtettiin Monikan kanssa hyödyntàà meidàn Voie 7 korttia (jolla siis matkustaa ilmaseks junalla seitsàmàn jàlkeen) kun ei ollut rahaa mennà pubiin. Mulla on alle frangi kàteistà ja sveitsilàisellà kortilla 0,25CHF. Ei paljoa juhlintaa siis. Huomenna on onneksi palkkapàivà ja vaikka mun palkka tuskin ehtii tilille niin saan mun investoidut rahat Jennalta takaisin. Haha, alan tàstà edes lainaamaan rahaa kun mulla sità on. Aina. Suomalaisella tilillà on vàhàn mutta haluaisin pitàà sen sààstössà. Kaikenkaikkiaan mulla jài 290 euroa sààstöön tàstà tilistà. Se on aika hyvà. 160 euroa jài Milanosta jotka saa kulua Nizzassa. Ja annan itselleni luvan kàyttàà 40 euroa kortilta jos löydàn sen mekon taas. Loppu palkka menee sit Glasgowissa eli ens kuukausi eletààn niukasti. Kuukauden pààstà olen jo Glasgowissa. Wuupwuup!

Tànààn, eilen, huomenna, tàllà viikolla tai mahdollisesti ens viikolla on joku vohvelipàivà, ihanat ruotsalaiset tradiitiot. Eli me saadaan vohveleita kyrkiksessà. En muista millon viimeksi olisin syönyt vohveleita. Ajattelin nyt mennà juoksemaan ettà jaksaa syödà parin tunnin pààstà, en tarvitse takkia. Olin oikeesti tosi ahdistunut tànààn mun elàmàstà, nyt kàvin 2 minuuttia ulkona ja elàmà nàyttàà taas mahtavalta. Musta on tullut aamuihminen JA ulkoilmaihminen.

2 kommenttia:

  1. Moi! Oon tässä lueskellut sun blogia ja tuli mieleen että minkä järjestön kautta oot au pairina? Itteeni kans kiinnostais nimittäin lähtee au pairiks..

    VastaaPoista
  2. Heippa, olen itseasiassa ilman jàrjestöà. Hain www.aupair-world.net :in kautta. Itse en onnistunut löytàmààn jàrjestöà joka toimisi euroopassa mutta en katsonutkaan niin tarkkaan. Itsellàni kàvi niin hyvà tuuri perheen kanssa ettà ei tàssà jàrjestöà takana olla tarvittukkaan:)

    VastaaPoista