tiistai 12. lokakuuta 2010

Je comprends

Eilen oli rauhallinen päivä, Nils oli kuumeessa. Leikittiin leegoilla, luettiin 15 satua ja tehtiin muffinsseja, jotka lensi roskikseen. Vissiin luotin liikaa itseeni viime hittimuffinssejen jälkeen ja unohdin puolet sokerista ja laitoin 3 teelusikallista kaakaota kun piti olla 4 ruokalusikallista. Eli ei hätää, en vielä ole mikään huippukokki, oon edelleen Julia.

Illalla oli ranskantunti, alan olla hyvinkin innoissani koska huomaan että välillä ymmärrän mitä ihmiset puhuu mun ympärillä ja tajuan mainoksiakin. Kävelin leffateatterin ohi ja ymmärsin mitkä oli elokuvien nimet. Tunnit oli intensiiviset, kirjoitan kaikki sanat ylös joita en ymmärrä, eilen niitä tuli 2 sivua. Eli opiskelemista riittää ! Jos joku haluaisi lukea mun vihkoa niin voin sanoa että se ei ole helpoin tehtävä, ranskaa on joka rivillä mutta ranskan lisäksi on sekoitettuna englantia (eniten) ja ruotsia sekä vähän suomea. Neljää kieltä ! Oon nyt myös onnellinen että päädyin tänne Sveitsiin ja sain kokonaan uuden kielen mitä opetella, helpompaa se olisi ollut mennä johonkin englanninkieliseen maahan mutta käytän täällä silti paljon englantia kavereitteni kanssa joten sitä saan harjoitella ihan tarpeeksi.

Ilonaihe on että ens viikolla alkaa syysloma kaikissa kouluissa (myös mun omassa) joka kestää 2 viikkoa, eli en missaa ainuttakaan tuntia vaikka tulen suomeen ! Muuten olisin ollut poissa 4 tunnilta joka hieman huolestutti. Vaikea uskoa että mä mietin näin, ennen olisin ollut iloinen jos olisin saanut lomailla koulusta ja ollut erittäin pettynyt jos koulusta olisi lomaa samalla kun mulla on lomaa. Jos ymmärrätte? Oon tehnyt todellisen muutoksen mun asenteeseen (onko se sana? Asenteeseen eli attitude) opiskelua kohtaan. Olisimpa ollut näin reipas aikasemmin !

Uff, I'm loosing my Finnish !

Voin vain kuvitella suomalaisten kavereideni ilon kun ne tapaa entistä kielipuolisemman Julian :D

Ja joululentoliput on bookattu! Olen suomessa 23.12-4.1 Wuhuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti