perjantai 29. lokakuuta 2010

Syksy

Niin kauniita syyspäiviä! Tänään ei tarvinnut edes takkia. Kirkas taivas ja auringossa lähemmäs 20 astetta.





Eilinen meni ihan tavallisesti, aloitin uuden terveellisen elämän. Se epäonnistui ekana päivänä kun ruotsalaisessa tapaamisessa oli karkkia. Paljon, halloweenin kunniaksi, joten uusi terveellinen elämä oli hieman katkolla mutta nyt jatkuu taas. Oli mukava nähdä taas vähän sveitsi porukkaa ! Ja mua haastateltiin johonkin blogiin "ruotsalaiset sveitsissä" otsikolla. Muilla oli hauskaa koska niiden seassa olen niin kaukana ruotsalaisesta kun vaan voi olla. Ohjaajat on myös hieman pihalla siitä mitä suomenruotsalainen tarkoittaa, yksi sanoi että "No,mutta ihan hyvinhän sä sentään ymmärrät ruotsia" niin kun se on äidinkieleni:) Ja toinen kysyi eilen että ymmärränkö mä mitä puhutaan kun kaikki puhuu niin nopeesti, se on edelleen äidinkieleni. Olen myös saanut kysymyksen miten voin olla että olen käynyt ruotsinkielisen koulun kun kumminkin mulla on brytning, se olisikin jännää jos tukholman ruotsi olisi samaa suomenruotsin kanssa. Eilinen haastattelija oli asunut ruotsissa 5 kk ja se sai kehuja kuinka hyvä sen ruotsi on. Ei se mitään vaikka oon puhunut ruotsia koko elämäni ykköskielenä, en silti osaa:D

Tänään tosiaan huippu keli, ihan niinkun pari aikasempaa päivää, viikonlopuksi kuulemma luvattu tosi surkeeta säätä eli nyt pitää nauttia. Eilen oltiin ulkona lasten kanssa melkeen 6 h ja tänään aika sama. Nyt illalla menen tapaamaan Svenjaa ja Sueta Morgesiin, white horseen. Huomenna ajattelin aktivoitua kaupungille shoppailemaan (palkkapäivä tänään, wuhuu!!) eli toisinsanoen ostamaan Nilsille syntymäpäivä lahja, loput rahat säästöön sillä Pariisin matkaan on enään 2 viikkoa! Illalla halloween juhlintaa ja sunnuntaina pariisin matkan suunnittelua Manorassa.


3 kommenttia:

  1. hienoja valokuvia. koeta kuitenkin laittaa niitä blogiin, vaikka se on vaikeaa. tosi siistejä. hyvä kamera ja hyvä sihti.

    terv

    isä

    ps. peter näytti naamakirjan kuvat, eri siistejä, vaan voisit laittaa mistä ne on otettu....

    VastaaPoista
  2. Vackra bilder och vackert väder du har det bra du.
    Hälsningar mamma

    VastaaPoista
  3. Kiitos, kamera on kyllä hyvä ! Mulla on omalla koneella tiedot aina mistä kuvat on otettu mutta ajattelin että se ei muille ole niin tärkeää kun ei kukaan silti tiedä missä paikat on:) Mutta omasta kylästä on nämä kuvat otettu.

    Jag har det bra!:)

    VastaaPoista