perjantai 8. lokakuuta 2010

Jess

PERJANTAI !

Eilen oli tavalliseen tapaan ruotsalainen au pair tapaaminen, nauroin niin että itkin. Mietin 20 kertaa jäisinkö kotiin nukkumaan vai menisinkö tapaamiseen, onneksi menin vaikka oli kuoleman väsy. Ruotsalaisten seurassa ei voi olla väsynyt tai hiljainen tai epänauravainen.

Tänään päivä alkoi parhaalla mahdollisella tavalla, croissanteilla ! Niitä oltiin haettu leipomosta aamulla ja ne oli ihan tuoreita, en ole ennen edes syönyt niitä mutta tunsin itseni hyvin ranskalaiseksi. Ja tee, en saa enään aamua käyntiin ilman teekuppia. Tänään kaksi. En tosiaan oo ennen tykännyt teestä yhtään joten se on hassu juttu. Sain myös kuulla että mulla on vapaata 10.45 saakka koska Nils lähtee isänsä kanssa maalle. Ja mä nautin vapaasta, nukuin kaksi tuntia.

Muuten olen tänään pessyt vaatteita ja silittänyt kaikki. Siivonnut lasten huoneet kunnolla, järjestänyt tavaroita ja pyyhkinyt pölyt. Samoin vessa on siivottu ja järjestelty. Nyt en tiedä mitä tekisin kun kaikki alkaa olla tehty eikä mulla ole lastakaan jonka kanssa leikkiä. Puolentoista tunnin päästä max tulee kotiin joten sillon keksitään jotain.

Illan aijon nyt 99% varmuudella viettää kotona, opiskelen ranskaa, katson ehkä tv-sarjoja koneelta ja meen aikasin nukkumaan. Täällä kyllä tapahtuu taas paljon, osa on menossa Geneveen ja Lausannessakin on menoa mutta olen tylsä. Jotenkin koti iltojakin alkaa arvostamaan paljon enemmän kun ohjelmaa on niin paljon:)

3 kommenttia:

  1. superjuttu että on niin paljon ohjelmaa, nauroin ehkä hieman tolle "eikä mulla ole lastakaan jonka kanssa leikkiä", jos miettii mitä facebookpäivitykset on ollu ''FONAAN'' :------D

    julia the supernanny!

    VastaaPoista
  2. epänaurava on suomeksi vakava :) mutta eri hyvä termi, joka naurattaa...

    terv

    isä

    VastaaPoista
  3. alan hitaasti mutta varmasti mummoutumaan;) Haha, supernannyyn mulla on aika paljon matkaa mutta onhan se tylsää jos ei kukaan leiki mun kanssa :D

    Katoinkin että näyttää hassulta mutta päädyin silti epänauravaan. Haha, pitää skarpata suomenkielen kanssa:)

    VastaaPoista