maanantai 29. marraskuuta 2010

24 päivää suomeen on

Koti ikävä pahenee aina kun suomimatka lähenee. En malta odottaa että taas pääsen siihen tuttuun ympäristöön, puhumaan suomea, tapaamaan kaikkia ja syömään suomalaista ruokaa. Mulla on myös tajuttoman ikävä ratsastusta. Ja ihme kyllä pohjoismaaita, täällä on kulttuuri niin erinlainen ja nyt kaipaan kotia.

Päivät tuntuu matelevan eteenpäin vaikka kaikki on kun ennenkin. Lisää kavereita lähtee kotiin lopullisesti, neljä kuukautta on tarpeeksi jo monelle. Onhan tämä kaikki jotain ihan muuta kuin olin ajatellut, jos totta puhutaan niin koko viimekevät/kesä meni niin sumussa että en edes ymmärtänyt mihin olen lupautunut. Ulkomaille vuodeksi tuntui helpolta päätökseltä kun sen tein. Vastuuta on paljon ja varsinkin kun stressaan  itseni kipeeksi kun pelkään että lapsille tapahtuu jotain. Aivan kuten ennen lauantaisin kun pidin talutustunteja ja joka perjantai ilta mulla oli maha kipeänä kun stressasin jos jokin poni pelleilee ja ratsastaja tippuu kyydistä. Tuntuu että nalkutan kokoajan mutta oikeesti pelkään vain että jotain pahaa sattuu. Jos olisin jossain toisessa perheessä olisi huomattavasti helpompi sanoa että kiitti mulle riitti, nyt mulla ei ole syytä ja viihdyn kumminkin silloin kun en mieti tai sillon kun mietin kunnolla, tiedän että tulen olemaan täällä vielä 8 kk.

Ehkä se on tämä pimeys joka saa mut näin tylsäksi.

Ainut joka piristi päivääni tänään oli kun katsoin vaasan sään, -15 C ! Täällä tuntuu jäätyvän vaikka ulkona on +3C.

Oikeesti mulla ei oo asiat laisinkaan niin huonosti kun tekstini antaa ymmärtää, olen iloinen ja onnellinen 99% ajasta, nyt on vain koti ikävä:)

2 kommenttia:

  1. no joo, etpä olisi syönyt sushia vaasassa eikä rapatunturin päälle kiipeäminenkään rasita :) ja sinnehän pääset taas kohta vaikka katsomaan uuden vuoden ilotulitusta.... täällä on sitä paitsi enemmän kuin 15 astetta pakkasta ja tuulee eli toppahousut, pipot ym. on tarpeen. koetahan nyt jaksaa, sillä joulukalenterin ekan luukun saa avata jo parin yön päästä :) jos siis on joulukalenteria

    terv

    isä

    VastaaPoista
  2. näin on, ja tänään on jo parempi päivä! Laskettelutakilla minä meinin eilen ranskantunnillekkin kun oli -2C ja kylmä oli, viimevuonna laitoin sen päälle ulos vasta kun oli -25C että kai mun pitää ruveta valmistautumaan henkisesti jo kylmyyteen ! Joulukalenteri pitänee hankkia:)

    VastaaPoista