maanantai 8. marraskuuta 2010

26 vuotias italialainen, vip:pinä d!clubissa , suklaata ja 7 km kävely josta 1 km täydessä pimeydessä

Juma mikä viikonloppu taas vaihteeksi!

Perjantaina lähdin töiden jälkeen Cullyyn Lauran luokse jossa oli myös Maggie. Puhuttiin turhuuksia ja lähdettiin yhdentoista aikoihin junalla Lausanneen ja Great Escapeen. Paikka oli ihan täynnä ja mulla oli maailman kauhein hikka joten istuin ulkopuolella Maggien kanssa (täällä on öisinkin +14, lyx !) Yritettiin saada mun hikkaa pois kaikin tavoin mutta ei onnistunut. Lopuksi siihen tuli ihmisiä vänkäämään siitä että olenko italialainen vai en. Puoli tuntia siinä meni "Oot sä italialainen!" "En itseasiassa ole" "Oot sä vähän !" "En" "No ainakin puoliksi !" Sit jouduin tunnustamaan että kyllä, puoliksi italialainen olen jonka jälkeen voitiin siirtyä toiseen puheenaiheeseen. Kuinka vanha olen. Kuulemma 26 ! Sen jälkeen ihmetellään miksi mä oon niin törkee ja ilkee käytökseltäni. 26 vuotias italialainen, mulla on kaikki syyt olla törkee ! Ikäkriisikin puskee päälle ku koko viikonloppuna ei kysytty papereita missään. Ei kaupassa eikä clubeissa. Kai se nyt on niin että mullekkin on tullut ryppyjä. Yhden aikoihin muut päätti mennä johonkin uuteen paikkaan, kävelin mukana vähän matkaa ennenkun muistin että ei, mun on pakko ehtiä viimesellä junalla joka menee 01.45 eli käännyin ympäri ja lähdin junalle johon ehdin helposti. Jostain syystä öisin kävelee tosinopeasti. Hikka hävisi siinä italiakeskustelun aikana.

Lauantaina heräsin 9.30, kävin sanomassa Nilsille onneksi olkoon ja otin pienet päikkärit, heräsin taas yhdeltä. Kahden aikoihin tuli vieraita, pysyttelin omassa huoneessa koska kuulin liikaa ranskaa ja siellä oli liikaa lapsia. Kakun syönnin aikana uskaltauduin mukaan, maailman parasta suklaakakkua ! Ja vähän punaviiniä. Sit menin uudestaan vissiin päikkäreille jonka jälkeen olikin jo aika lähteä Lausanneen taas. Juna-asemalla on Coop pronto, ne tunnistaa mut jo siellä hyvin kun aina ostan sitä pahinta mahdollista ja halvinta valkoviiniä, nykyään se ei tosin edes oo niin pahaa. Kaikkeen tottuu. '

Ruotsalaiset+minä alotettiin Johannan poikaystävän kämpillä ja vaikka ruotsalaisista suurin osa ei oo ruotsalaisia alunperin niin rakastan ruotsalaisia ! Meillä oli tosihauskaa, vähän yli 12 lähdettiin keskustaan, sain tietää että voie 7, eli kortti jolla saa matkustaa ilmaiseksi 19-05 ei toimikkaan busseissa, eli olen matkustanut 3 kk ilmaseksi bussilla täällä. Uskomatonta ! No ostin sitten ensimmäisen bussilipunkin tänä iltana. 

Lausannessa mentiin ensin Punk'd iin jossa oli yksityiset synttäribileet, saatiin kumminkin nimi jostain jolla päästiin jonon ohi. Hitto mitkä synttäribileet ! Ei ollu porukasta puutetta, lähdettiin kumminkin siitä hetken päästä D!clubiin. Jonoa oli varmaan 200metriä mutta me mentiin vippeinä ohi, parilla tytöllä oli viimeviikon vip rannkkeet ja valehdeltiin silmät kirkkaina että meillä on 9 ranneketta, ei ne edes tarkistanu vaan päästi sisään. Jos oltais jonotettu oltais sitäpaitsi jouduttu maksamaan 25 francia sisäänpääsymaksua että aika hyvin meni. Meille hommattiin pöytä silmänräpäyksessä kun sellasta mentiin vaatimaan. Meidän alapuolella oli tanssilattialla varmaan 3000 ihmistä, d club on lausannen isoin electroclubi. Ja sitten mun oli taas aika lähteä, viimeisellä junalla. Ruotsalaiset jäi parin vodka pullon kanssa pöytään. 

Sunnuntaina oli tarkoitus olla herätys 07.00 jotta ehtisin juusto ja suklaa tehtaalle, nukahdin vasta kolmenmaissa joten onneksi olin sanonut että tulen vaan suklaatehtaalle jolloin lähtö kotoa olisi vasta 12.50. Herätyskello oli 11 mutta herään 12.35. Tuli pienikiire. Menin pikkujunia pitkin pieneen kylään nimeltä Broc. Näin ensimmäistä kertaa maaseutu sveitsiä. Siellä ne lehmät ja lampaat piilee ! Ulkona satoi järkyttävästi jolloin täällä on myös aina sumua. Eli vuoria ja muita en nähnyt kovinkaan paljoa. Bullessa tapasin Monican, Dilanin ja kaks muuta, ne tuli juuri juustotehtaalta. Mentiin junalla Brociin ja juna pysähtyi melkein suoraan Callier suklaatehtaan eteen. Ei oltu ainoita paikalla, hullu jono mutta ehdittiin mukaan viimeiselle kierrokselle. Se alkoi sillä että meidät englanninkieliset ängettiin hissiin ja sitten aina avautui huoneita jonne mentiin ja kuunneltiin tarinaa samalla. Sitä en pahemmin kuunnellu koska ne huoneet oli tosi jänniä. Lopuksi päästiin huoneeseen pissä oli kaakaopapuja ja pähkinöitä joita ne käyttää suklaissa. Sitten saatiin nähdä miten ne tekee callier suklaa patukoita, alusta loppuun. Ja sitten tuli maistiaisten vuoro. Oli sekä levysuklaata että niitä kallita konvehteja. Suklaa ähky. Sen jälkeen päästiin tehdasmyymälään jossa muut shoppasi hullunlailla. Mun ostokset oli kaksi postikorttia. Hahha! Onneksi en tehnyt ostoksia etukäteen koska mua ei nyt huvita nähdä suklaata hetkeen. 

Lähdettiin junalla takaisin kohti lausannea. Junaa piti vaihtaa 4 kertaa jotta pääsisin morgesiin ja sieltä bussilla kohti mun kylää. Aikaa oli aina n.3 minuuttia vaihtoon. Kaikki hyvin kunnes pitää vaihtaa kolmanteen junaan ja se on myöhässä, 4 minuuttia. Ehdittiin kumminkin viimeiseen junaan joka on Lausannesta morgesiin mutta bussin missasin 2 minuutilla. Seuraava menisi tunnin päästä. Yllätin itseni ja aloin kävelemään. Harmi ettei ollut kuperapohjaisia jumppakenkiä mutta onneks ei ollut sentään korkoja. Meni aika hyvin paitsi 7 kilometrin aikana tuli n 1 kilometri putkeen joka oli ihan pimeetä, ei ollut katuvaloja eikä jalkakäytävää, olin keskellä peltoja ja autotietä. Ensimmäistä kertaa olin onnellinen mun xpress radio nokiasta jossa oli taskulamppu. Kotiin tulin 21.30. Ylpeys. Sitten nukuinkin ja heräsin yhdeksän maissa tänään. 

Rakastan maanantai aamuja, otin pitkän kylvyn ja söin aamupalaksi suklaakakkua ja maitoa. Ensimmäinen lasi maitoa kolmeen kuukauteen. Oli hyvää. Sitten hain Nilsin koulusta, tein jauhelihapihvejä ja pastaa. Itse en saanut maistaa koska yksi maxencen kavereista tuli syömään ja olin tehnyt ruokaa vaan kolmelle. Kuulemma ei haittaa vaikka mä en syö. Oli silti varmasti hyvää koska ne söi niin nopeesti kaiken. 

Olen pyykännyt ja siivonnut sekä ollut ulkona lasten kanssa vaikka tänään on kylmä, joku 8 astetta ja tuulista, hyi. Perus maanantai. Illalla ranskanläksyt ja sitten kohti koulua. 

Kuvia tulee ehkä huomenna, mun kamera on seonnut eikä oikeen toimi eli mun pitää odottaa muita joilla on ollut kamera mukana.


4 kommenttia:

  1. Händelserikt veckoslut går inte att jämföra med lilla Vasa. Hälsningar mamma

    VastaaPoista
  2. där har du så rätt, här händer det nog

    VastaaPoista
  3. Tänk hur Jenny måste ha kännt sig när folk i stallet frågade varför hon inte köper en ponny åt dig ;-)

    VastaaPoista