tiistai 23. marraskuuta 2010

Häpeäpilkut joiden kanssa en ikinä menisi paikallisesta

Oon aika hyvin jo omaksunut sveitsiläiset tavat ja jos olen hiljaa niin voisin jopa mennä paikallisesta. Tai jos asioin kaupassa normaalisti niin ei ole ongelmaa. Mutta, mulla on mun häpeäpilkut jotka paljastaa että en tosiaan ole täältäpäin, kukaan itseäänarvoistava sveitsiläinen ei ikinä näyttäytyisi julkisesti näiden kera.

Ensimmäisenä noi kengät. Ne on niin rumat ja silti käytän niitä julkisesti, eli keskustassa, yleensä kun menen ranskantunneille ja torstaisin kun on au pair tapaaminen. Ihan vaan siksi että joudun kävelemään niin pitkiä aikoja joten why not? Käytän niitä myös aina päivisin kun ulkoilen lasten kanssa mutta se ei ole niin outoa. Kun kävelen Lausannen juna-asemalla/metrotunnelissa tuntuu että kaikki tuhannet ihmiset vaan tuijottaa mun kenkiä. Ei se mitään, ne on tosihyvät jaloille vaikka niistä ei muuta hyötyä olisikaan.

Toisena nokian xpress radio. Tässä iphone maassa on aina yhtä naurettavaa kaivaa puhelin esiin. En ole nähnyt ainuttakaan paikallista jolla olisi jokin muu puhelin kun iphone, ja ne jotka on tänne muuttanut on nopeesti hankkinut iphonen, jollei niillä ole jotain uutta kosketusnäyttö puhelinta. Ihmiset ei oikeen tiedä miten reagoida kun se otetaan esiin, ne varmaan luulee että olen täysin epäonnistunut elämässäni, onhan se ruma. Mutta toisaalta, pysyypä ainakin tallessa. Ei kukaan tota haluaisi varastaa vaikka tyrkyttäis.

Kolmantena villasukat, ei kellään oo villasukkia. Ei niitä ehkä olla keksitty täällä. Vähintään yhtäpaljon katseita kerää villasukat jotka pilkistää kenkien varresta kun noi naurettavat kengät yksinään. Vielä kun ne on punaiset.

Oon varmasti kävelevä painajainen kun odotan junaa, villasukat leggingsejen päällä, jalassa valkoset kauhukengät ja matopeliä pelaten..

4 kommenttia:

  1. NAUROIN JUST ITTENI KIPEEKS !!!
    mun pitäis tehä tämmöi kanssa, et mikä erottaa mut ranskalaisista :D

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Ainut mikä puuttuu listasta on sun mies-hanskat.. :D

    VastaaPoista
  4. Ilman muuta pitää Monica :D

    Ne kengät on emma oikeesti hyvät että ei muuta kun geneveen päälle vaan;)

    Noniinno, ne paljastais että oon suomesta! Pitää ottaa ne mukaan joulunjälkeen:)

    VastaaPoista