maanantai 22. marraskuuta 2010

Joululahjastressi

Toiveita saa pistää tulemaan! Äidin on hankittu ja Annan, eli kaikki muut pliis, auttakaa mua !

Perjantain vietin kotona, katsellen leffaa ja polttaen kynttilöitä. Fredagsmys ! Ajattelin jo että meni aika kivuttomasti ilmoittaa kaikille että en tuu ulos mutta puoli kaksitoista alkaa tulla agressiivisiä viestejä että miksi en ole ulkona ja että siellä ollaan valmiita maksamaan taksi mulle jotta tulisin ulos. Mutta ei, en kertakaikkiaan jaksanut eikä ollut intoa.

Lauantaina heräsin aikasin yhdeksän aikoihin ja olin niin onnellinen että olin viettänyt koti illan. Aamutoimien jälkeen lähdin kohti lausannea ja aikeina olla Monikan shoppailuseurana, itselläni ei ollut lupaa ostaa mitään. Toisin kävi. Ostin kaupan rumimmat kengät. Ne on niin rumat että ne on ihan tajuttoman hienot. Näyttää vaelluskengiltä joissa on maailman epäsiroin korko. Hitsi ne on kivat ! Ja oli kalliit mutta ne oli mun synttärilahja itselleni (pariisin ja lontoon matkan lisäksi). Sit ostin vielä raitapaidan, mustat housut ja korkeavyötäröiset shortsit. Jee ! Ajattelin tämän jälkeen että mun on ostettava joku joululahja niin ei tunnu niin pahalta mutten löytänyt oikeen mitään. Äitille olisin löytänyt 20 eri lahjaa, ja Annalle kans. Muut on niin vaikeita ! Ja mitä ostaisin tämän perheen äidille ja isälle, niillä kun tuntuu jo olevan kaikki...

Shoppailun jälkeen ehdin juuri ja juuri kotiin kun saan kutsun Cullyyn, Lauran ja Maggien luokse, söin kuitenkin ensin ja sitten lähdin sinne jonka jälkeen lähdettiin Lausanneen. Löydettiin uusi pubi, Captain cook ja sitten päädyttiin Buzziin ja tavalliseen tapaan darlingsiin joka on ihan tylsä paikka nykyään. Siitä on mennyt koko hohto mutta sinne silti päätyy joka baari illan lopuksi.

Sitten ! Löysin uuden bussilinjan joka vie mut lauantaisin ja sunnuntaisin Renenssiin joka on yksi stoppi ennen lausannea eli sieltä menee kokoajan junia. Paikka missä minä asun on siis renensin ja morgesin välissä, nyt sen sijaan että otan bussin "taaksepäin" morgesiin ja sieltä junan lausanneen niin säästän aikaa ja pääsen suoraan oikeeseen suuntaan. Tämän lisäksi ensimmäinen bussi lähtee sieltä jo 06.04 sunnuntai aamusin, ei tarvitsisi odottaa kahdeksaan ! Kokeilin tätä ensin siis lauantai päivällä kun menin shoppailemaan ja sunnuntai aamuna odottelin bussia jota ei tullut. Sain kyydin kotiin kaverilta smart autossa (naurettavaa!) Bussi lähti vasta 06.35 renensistä kun tarkistin tänään aikataulut

Sunnuntai meni nukkuen, ranskaa opiskellessa, lenkkeilessä, fondueta syöden ja lisää nukkuessa. Sopivan rauhallinen viikonloppu viime hektisen viikonlopun jälkeen.

Tänään täällä sataa taas, Nils on pyytänyt että kokeilisin sen hauista ja sillä tosiaan on pieni lihas, joka on sen mukaan jättestor. Sit alkoi kilpailu maxin ja nilsin välillä. Minä voitin. Oon pyykännyt yhden koneen ilman pesuainetta, pitkästä aikaa unohdin sen ! Ja sitten perus kotiaskareita, en malta odottaa joululomaa jolloin saan taas olla itseni ikäinen enkä henkisesti näin vanha. Oon mä fyysisestikin, nyt on jo mennyt kuukausi siitä kun viimeksi on kysytty papereita missään, täällä ollaan tositarkkoja joten totuin jo siihen. Joko oon kaikkien silmiin vanhentunut tai sitten mut jo tunnistetaan joka paikassa, en tiedä kumpi on pahempi vaihtoehto.

Nyt illalla ranskaa, huomenna en tiedä vielä, keskiviikkona ranskaa+pubi kurssilaisten kanssa, torstaina luciaharjoitukset+uudenkämpän katsastus+au pair tapaaminen, perjantaina synttäri illallinen ruotsalaisten kanssa ja sitten ehkä johonkin clubiin ja lauantaina ranskaan katsomaan Sean Paul Monican kanssa ! Sunnuntaina kotiin Genevestä, siinä tämä viikko onkin:)

2 kommenttia:

  1. Va e de för lägenhet? Skall du flytta bort från familjen eller?

    VastaaPoista
  2. vi flyttar in till stan med mamman och barnen:)

    VastaaPoista