perjantai 26. marraskuuta 2010

Ensi lumi

Eilen oli huono päivä. Ei oikeastaan mitään syytä siihen edes ollut mutta aina välillä pitää olla vähän tyytymätön johonkin ku menee liian hyvin;) Lähinnä ahdisti se että tietää että tämä kaikki loppuu tiettynä päivämääränä, mulla ei ole mitään pysyvää nyt. Ei työtä, ei opiskelupaikkaa, ei kämppää eikä edes kaupunkia tai maata. Ja kaikki ystävät täällä, me lähdetään eri puolille maailmaa kaikki, osa aikaisemmin osa myöhemmin. Toisaalta tämä on vaan vuosi mun elämästä josta on jo pian mennyt puolet. Mutta silti, onhan se hieman pelottavaa kun ei tiedä mitä seuraavaksi. Toivon että olisinkin vaan päättänyt alunperin lähteä ulkomaille maaliskuuhun saakka niin olisin saanut luettua pääsykokeisiin turkuun ja mahdollisesti aloittaa opiskeleminen syksyllä, nyt olisi motivaatiota vaikka muille jakaa mitä lukemiseen tulee. Pitää keksiä jotian muuta.

Eilen kävin illalla kattomassa uutta kämppää, tosikiva ! Hienot isot huoneet ja korkea katto. Söpössä talossa ! Siitä tulee kyllä hyvä. Asun alle minuutin päässä ruotsalaisten au pair tapaamisten paikastasta ja 10 minuuttia kävellen juna-asemalle. Pari minuuttia järvelle. Sijainti huippu siis..

Satoi vettä kaatamalla mutta parissa tunnsissa se muuttui lumeksi, lunta oli jopa meidän kylässä kun tulin kotiin. Ja edelleen on jäljellä, autot on pihassa. Ei ole talvirenkaita vielä joten niillä ei noilla teillä ja mäissä ajeta. Minä ja Nils vaan ihasteltiin lumentuloa aamulla ikkunasta, leikittiin ulkona ennen lounasta ja nyt iltapäivällä ja takaisin ollaan menossa, oon saanut 100 lumipalloa niskaan ja pojat olisi mieluiten ottanut sisään kaiken lumen. Lumi on kiva.
Baby ei tullutkaan hoitoon, meni ehkä anopille.



Illalla mennään ruotsalaisten kanssa syömään ja juhlistamaan mun ja Alettan synttäreitä. Ja sushi-ravintolaan ! Kyllä. Sushi ! Ja minä suostuin siihen alle minuutin ylipuhumisen jälkeen vaikka ensireaktioni oli että "ei ikinä, hyi hitto! Sushia en ikinä maailmassa söisi! " Tunnen että olen nyt kypsä kokeilemaan, voi olla että olen eri mieltä parin tunnin päästä kun ne rullat on mun edessä.

Huomenna Lausanneen ja katson jos saisin pienennettyä kelloani niin saisin sen käyttöön, sitten ranskaan ja Monican kanssa illalla Macumbaan. Sunnuntaina menen Monican siivillä suomalaiselle pikkujoululounaalle hänen entiseen perheeseen. Siitä tulee mukavaa ! Sen jälkeen Geneveen suomalaisille joulumyyjäisiin ja joulukirkkoon ! Kyllä, minä ja kirkko vapaaehtoisesti eikä edes ole jouluaatto. Yllätän itseänikin jatkuvasti täällä.

Harvinaisen mukavaa että taas on viikonloppu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti