tiistai 15. helmikuuta 2011

Genevehän EI ole Sveitsin pääkaupunki

Aamu alkoi nopealla kävelyllä salille, ulkona satoi. Tosin ei täällä oo mitään tullut taivaalta yli kuukauteen joten oli kai se aikakin. Vastustan kaikkea ja pärjään ilman varjoa, olen täällä ostanut 3 sateenvarjoa, kaikki on hajalla. Kolme, se on paljon se. Salin jälkeen kävin kotona heittämässä kamat kotiin ja ajoin hakemaan Nilsiä. Iltapäivällä onneksi sade loppui joten päästiin puistoon. 

Sitten, kulkaa ja kalvetkaa (kalpenekaa?), kävin taas salilla ! Sain lainaan perheen äidin ipod shufflen ja olin onneni kukkuloilla! Jenna pakotti mut Body attackiin ja sitä ei turhaksi body attackiksi kutsuta. Meinasin oikeesti kuolla puolessavälin mutta samalla se oli kokoajan ihan älyhauskaa. Hullua menoa ! Tää ohjaaja on huomattavasti normaalimpi (mun mielestä kunnon naistennaurattaja, Jenna on samaa mieltä mutta epäilee samalla että kyseessä olisi piilohomo, haha) joten ei ollut pelkoa että olisin naurahtanut väärään aikaan. Tämä tarkisti jopa tunnin alussa jos haluan että se sanoo myös englanniksi, olin kiitollinen. Nyt on asia niin että mun whitehorse tiistait saa myöhästyä tunnilla koska tonne mun on mentävä uudestaan. Kotimatkalla tunsin taas ensimmäistä kertaa puoleentoistaviikkoon sen käsittämättömän onnellisuuden tunteen, musiikki ja pimeät kadut <3 Nämä 9 päivää ilman ipodia on tuntunut HUOMATTAVASTI pidemmiltä kun kaksi tai kolme viikkoa ilman salkkareita, niitä en edes enään kaipaa enkä seuraa mitä tapahtuu.

Sitten. Mä tänään vähän leuhkin Monicalle että kuinka usein oon käynyt Genevessä, joka on Sveitsin pääkaupunki, mun aikana täällä kun en oo käynyt edes Helsingissä niin paljon koko elämäni aikana. Monica sai päivän naurut kun kuuli että luulin Geneven olevan Sveitsin pääkaupunki. Se on BERN ! Anteeks?! Piti heti googlata ja näinhän se on. En ymmärrä mistä oon saanut sen päähäni mutta kun päätin tänne lähteä tiesin että ainut mitä tiedän sveitsistä on että pääkaupunki on Geneve. En näköjään tiennyt sitäkään, alkaa olla aika palata koulunpenkille sivistämään itseäni. En edes jaksa korjata mun edellisiä (lukuisia) kirjotuksia siitä kuinka oon käynyt viikonloppuna sveitsin pääkaupungissa. Oikeastihan en ole Bernissä käynyt. Oon ihan puulla päähän lyöty, olisin arvannut toiseksi pääkaupungiksi Zurichin mutta Bern olisi kyllä tullut viimeisenä listassa. 

No, joka päivä oppii uutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti