sunnuntai 6. helmikuuta 2011

Juhlintaa, viisaita ostoksia ja alppi laskettelua & kuvapommi

Rakastan sveitsiviikonloppuja !!

Perjantaina mentiin Cullyyn ensiksi juhlistamaan Maggien 24 vuotis päivää, juhlittiin myös sitä että Maggie on takaisin maassa vaikka hän karkoitettiin pari viikkoa sitten. Tehtiin pizzaa ja syötiin kakkua jonka jälkeen mentiin Great escapen kautta giraff baariin ja sieltä buzziin, buzzistä lähdin jo yhdeltä kotiin, pop ettei tarvi odottaa bussia/junaa ! Kävelylläni kotiin kuuntelin Monican huippubiisejä, kaikkea Virve rostista paula koivuniemeen, leevi & the leavingssejä ja ranskalaista musiikkia.



Lauantaina heräsin jo yhdeksältä enkä kyvennyt nukahtamaan uudestaan. Tapasin Jennan kahdelta ja kierreltiin kauppoja. Päätin kun lähdin että nyt lopetan hassuttelu shoppailut ja ostan vaan ajattomia vaatteita. No, pinkit converset, mustat muka nahkahousut, oranssi toppi ja keltaset aurinkolasit. Aika klassista ! Tulin kotiin vasta lähemmäs seitsämää eli oltiin aika reippaita. Yritin saada salkkareita toimimaan mutta en osaa vaikka luulin että osaan, onneksi sain katottua sentään putouksen.

Tänä aamuna kello soi 6.45 ja lähdin kohti Verbieriä Sandran ja Sofian kanssa. Voin sanoa että parikertaa mietin että jäisinkö nukkumaan, aivan liian vähän unta tänä yönä. Onneksi en kumminkaan jäänyt ! Sain lainaan Monikan sukset ja monot, mulla oli jopa valinnanvaraa valita koska tarjouksia tuli joka paikasta. Huippua koska säästin siinä lähes 100 chf kun ei tarvinnut vuokrata. Tosin näillä en kovin montaa tuntia uskaltanut laskea, monot oli kokoa 40 kun itselläni on 37-38 jalka, asetukset oli säädetty 15 kg painavammalle kun minä joten sain lainata niitä omalla riskillä. Kuolema oli aika lähellä : D Nää mäet ei oo ihan öjbergetin tapaisia tai sit vaan löydettiin kaikkiin jyrkkiin. HERRANJUMALA !! Suoraa alaspäin enkä mä saanut niitä suksia millään hidastamaan vaikka painoin kaiken painon sille jalalle joka oli alaspäin, sen sijaan että kääntäessä sais vähän vauhtia pois niin nää vaan kiihdytti. No, hengissä ollaan. Huipulla oli maailman lämpösintä ja mun -30 astetta kestävät vaatteet oli vähän liikaa. Siellä oli lähemmäs 20 + astetta. Hissejä oli vaikka kuinka ja mulla oli vähän korkeenpaikan kammo kun se meni monta kymmentä metriä mäen yli ja mulla ei ollut mitään mistä pitää kiinni. Mäet oli pitkiä ja kaiken kaikkiaan oli 410km mäkeä mitä laskea. 410!!!! Se on niiku laskisin vaasasta melki helsinkiin. Siellä oli tosin maailman kauneinta ! Olisin vaan halunnut ottaa kuvia koko ajan. Nähtiin jopa sellanen vuorikoira jolla oli tynnyri kaulassa.

En nyt kykenekkään kirjoittamaan niin pitkään kun ajattelin, ajatuksia tulee myöhemmin ehkä. Alpit oli käymisen arvoinen paikka, sopivilla suksilla vois olla vielläkin huipumpi ! Laudalla en heti lähtis, haha.

Bonuksena tosin että kun odotin Sandraa ja Sofiaa niin mun viereeni tuli kaksi miestä ja yksi nainen. Ne rupes puhumaan ja mietin että hyi hitto kun ruma kieli. Hetken päästä päätin arvata mitä kieltä ne puhuu kun se kuullostaa niin kauheelta, se oli suomea ! Tunsin itteni aika vajaaksi kun kesti 5 minuuttia tajuta että mun vieressä puhutaan suomea.

JA MUN IPODI VARASTETTIIN ! Itkuitkuitku, jopa enemmän itku kun salkkareiden missaaminen 2 päivää. Oli mun vika kun unohdin sen mun laukkuun jonka jätin yhden hissin luokse muiden laukkujen kanssa mutta en tosiaan osannut odottaa että mun turvallisessa sveitsissä on mun laukku tyhjennetty lattialle kun meen hakemaan ipodia, syytän lukuisia turisteja. Nyt saattaa salille meno olla vaikeeta, miksmiksmiks tän piti tapahtua mulle?:(

Nyt kuvapommi viikonlopusta:






















Voitte itse päätellä mitkä on perjantailta ja mitkä alpeilta:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti