maanantai 13. syyskuuta 2010

maailma on pieni

Nukuin huonosti yön, eilen kun olin menossa nukkumaan näin kuinka rotan kokonen hämähäkki meni sänkyni alle. Paniikissa hyppäsin sängystä pois ja laitoin valot päälle, ja yhtäkkiä se olikin keskellä lattiaa. Pelotti, pyörrytti, oksetti. Onneksi pelastuksekseni mulla oli vieressäni mun lenkkikengät joten hetken keräilin voimia jonka jälkeen tapoin sen pyöreellä pohjalla. Heitin kengät eteiseen, hämähäkki jäi kenkään kiinni (ja osa sen verestä mun lattialle). Menin takaisin peiton alle mutta en pystynyt nukkua kun vainoharhaisena näin sen vaimon ja lasten kattovan mua ilkeesti ympäri huonetta. Toivon ettei sillä oo perhettä mun huoneessa.

Aamulla herätys oli yhdeksältä mutta olin sulkenut kellon ja heräsin 10, oli ihan mukavaa nukkua myöhempään. Katoin salkkarit ja hengailin kunnes lähdin hakemaan Nilsiä koulusta. Syötiin risottoa tänään ! Kanaa, riisiä, herneitä ja maissia. Ihan itse päätin laittaa herneitä ja maissia, ei olisi pari kuukautta sitten tapahtunut. Iltapäivällä mentiin Nilsin kanssa Morgesiin. Ja tapahtui hassu juttu ! Istuin leikkipuistossa odottamassa bussia kun Nils leikki, Nils rupesi kumminkin heittämään sen kavereita jollain puulla niin huusin sille että lopettais. Vieressä istunut tyttö kuuli Nilsin nimen ja kysyi että mistä mä oon. Se oli perheen entisen au pairin kaveri. Suomalainen joka on nyt aloittanut työt meidän kyläkaupassa:) Hassua ! Tosimukavan oloinen ja me tapaamme varmasti uudestaan.






Morgesissa käytiin hoitamassa mulle uusi junakortti, selvisin 30 frangilla joka ei tunnu pahalta kun vertaa uuden hintaa. Ostin myös lisää puheaikaa puhelimeeni ja sen jälkeen rahat loppui. Käytiin Nilsin kanssa kattomassa leluja Manorilla ja sitten myös puistossa. Tultiin kotiin ja syötiin välipalaa sekä tehtiin Maxencen matikkaläksyt. Vanhemmat tuli kotiin jo neljän jälkeen kun niillä oli kokous koululla mutta Nilsin oli tarkoitus jäädä mun kanssa. Loppujen lopuksi Nils meni kumminkin mukaan ja mulla loppui työt jo puoli viisi. Oon nyt kattellut lentoja ja hotelleja Lontooseen sekä barcelonaan, mulla on matkakuume ! Eikä edes olisi kovin kallista, nyt hommaan vaan matkaseuran niin jompaankumpaan lähden marraskuussa. Ihan varmasti. Muuten ajattelin nyt Lauantaina mennä Berniin ja viikon päästä maanantaina menen Geneveen koska mulla on vapaapäivä kun täällä on pyhä, jess ! Toisaalta pitäisi maksaa se ranskankurssi mutta maksuaikaa on viellä puolitoista viikkoa joten mietitään sitä sitten.

Olen myös kirjoitellut Jennin kanssa tänään, ja nauranut ääneen. Kovaan ääneen. Päivän piristys !

2 kommenttia:

  1. hejjj ilmoittele jos tuut genevee nii nähää absolutely ! :)

    VastaaPoista
  2. Ilmanmuuta, lähetän viestiä kun tiiän tarkemmin:)

    VastaaPoista