perjantai 3. syyskuuta 2010

vr-meininkiä

Keskiviikkona en päässyt edes pubiin saakka. Junat oli hyvin myöhässä ja joka junassa kuulutettiin jotain kahden minuutin välein, en ymmärtänyt infoa koska se oli ranskaksi. Juna Lausannesta Veveyhin oli 10 minuuttia myöhässä mutta ei siinä kaikki. Yhtäkkiä ne kuuluttaa että me ollaan Veveyssä ja taulut näyttää sitä myös joten hyppään pois. Oon keskellä ei mitään, kirjaimellisesti. Joki on yhdellä puolella, sitten on rappuset autotielle missä ei edes oo lamppuja ja siitä menee rappuset johonkin viinirypälefarmiin. Muiden piti olla mua vastassa asemalla 21.00 joten odottelin 20 minuuttia kunnes kello oli 21.10 jolloin soitin. Samalla katson autiota asemaa ja huomaan että siinä on iso kyltti Epesses (tms) eli en edes oo veveyssä! Sain kuulla että oon 4 pysäkkiä veveystä eli noin 20 km. Huippua, tää oli vielä niin pieni pysäkki että junat pysähtyi vaan kerran tunnissa. Ulkona oli pilkkopimeetä ja mua pelotti nopeesti ohikiitävät rahtijunat. Odotin yhteensä 40 minuuttia junaa (ne oli myöhässä) mutta sitten pääsin Veveyhin.Muut oli jo mennyt pubiin ja antoi hyvät ohjeet joten aloin kävellä, kello oli melkeen kymmenen kun olin lähellä perillä mutta en tiennyt minne mennä, soitin Maggielle mutta en saanut yhteyttä (olin muuten niin lähellä ranskaa että liittymäkin vaihtui). Poljin hetki paikoillani kunnes päätin että ehkä on parempi mennä kotiin samantien jos haluan päästä junalla suoraan koska jos ensimmäinen juna olisi myöhässä en ehtisi toiseen junaan ja silloin joutuisin olemaan ulkona 01.30 saakka kunnes seuraava tulee. Lähdin siis kävelemään takaisin, Maggie soitti ja selitin tilanteen. Takaisin kotona olin 23.00, mukava iltareissu !


Näkymät Epessen junaasemalla, niin pilkkopimeetä. Valot jotka näkyy on ranskaa.


Veveyn junaasema oli hieman mukavampi


Eilen työpäivä meni ihan hyvin, Nils oli paremmalla tuulella ja mä tein maailman pahinta ruokaa. En tiedä miten voi epäonnistua kalapuikoissa? Ens viikolle perheen äiti pyysi että tekisin ruokalistan niin hän ostaa tarvikkeet niin saan tehdä omanmieleistä ruokaa enemmän. Kauheet paineet koska mä osaan hyvin tehdä vaan makaroonia ja jauhelihaa. Ens viikon menyyllä on kanapastaa, makkarakastiketta&muusia, makaroonilaatikkoa, (omatekemiä)lihapullia ja spagettia sekä kanarisottoa, eli sitä jännitellessä!

Illalla tavattiin Fionnghuala, Tess, Monika, Sarah ja minä morgesissa. Mentiin erääseen paikkaan nimeltä Balzac joka oli maailman mahtavin. Siellä oli buddhia seinillä ja tosi kivasti sisustettu, otettiin iso nurkkasohva jossa istuttiin kaksi tuntia ja juotiin kuumaa kaakaota. Siellä oli 20 eri lajia kaakaota, tilattiin neljä erillaista ja kaksi samaa sorttia ja juotiin niitä yhdessä, kaikkien lemppari oli kylläkin niin tylsää kun se onkin, Balzac niminen. Mutta ei ne muut huonoja ollut! Ilmanmuuta paikka johon mennään uudestaan. Ainut negatiivinen oli hidas palvelu, odotettiin lähes tunti kaakaoita.


Kuvasta puuttuu Sarah


Puoli kymmenen aikoihin siirryttiin kohti junaasemaa ja ohitettiin white horse jossa monika ja fionnghuala oli ollut tiistaina, en ollut kovin innoissani vaikka ne vakuutti että se on huippu paikka ja kalja maksaa vain 3,5 frangia. Tosiasia on että se näytti suomen vanhalta mestarilta (ei sillä että olisin käynyt siellä mutta oletan) vain 60+ miehiä joilla oli cowboy hattu päässä. Eli se siitä, mua ei siellä nähdä. Otin bussin junaasemalta kotiin.

Nyt on kaksi erittäin huonosti nukuttua yötä takana, on kestänyt ikuisuus nukahtaa ja oon heräillyt varmaan 40 kertaa/yö. Mun kurkkukipu on myös kestänyt jo viikon. Fiilikset nolla mutta viikonlopulle loputtomasti ohjelmaa. Tänään tiedossa meksikolainen illallinen Lauralla jonka jälkeen baariin, itse en kyllä mene baariin tänään. Saattaa myös olla että eräs Geneveläinen au pairi Riikka tulee tänne tänään ja yöksi. Huomenna päivällä ajattelin ensimmäistä kertaa mennä Lausanneen lauantaina (en oo ollut siellä viikonloppusin kun yöaikaan) ja ostaa se kaulahuivi ! Illalla on Fionnghualan läksiäiset joten silloin vallataan Lausanne ja sunnuntaina Geneveen tapaamaan lisää suomalaisia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti