sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Laukkuvaras

Waah, mulla on ollut hienoja päiviä.

Perjantaina ajoin hotellille ja nappasin kyytiin hanon ja danon, lähdettiin kohti Geneveä. Genevessä katsottiin kaikki perus nähtävyydet starbucksin jälkeen ja paras oli FN-kvarteret josta en edes tiennyt että se oli Genevessä. Syötiin älyttömän hyvin, laduree, italialainen, mövenpick ja lopuksi mun lempipaikka hotel armuresissa. Viiden tähden fondueta. Paras. Lausannessa oltiin puolenyön jälkeen ja kotona nukkumassa olin puoli kahdelta.

Herätys oli aikaisin lauantaina, auto piti siirtää pois sakkopaikalta ennen yhdeksää joten hotellilla olin pari minuuttia yhdeksän jälkeen, hyökkäsin sänkyyn ja laamaannuin jonka jälkeen nukahdin. 11.00 mut herätettiin henkiin ja raahauduttiin Lausanneen katsomaan lauantai markkinoita, käytiin myös katsastamassa katedraali missä kuulin suomea. Ostettiin leipäset markkinoilta ja juomat starbucksista. Ajettiin alas ouchyyn ja käytiin olympialaisessa museossa. Nautittiin maisemista ja istuttiin alas hotelli baariin rannassa juomille. Käytiin turisti infossa kysymässä ajo ohjeet chalet suisseen jonne oltiin menossa syömään ja pienien mutkien kautta löydettiin perille. Hienot maisemat, mahtavaa ruokaa ja pieni myrsky loppuun. Lihafondue on jotain ihan omaa luokkaansa. Käytiin taas hotellin kautta, kotona juoksin suihkun läpi ja ulos tapaamaan kavereita. Yhdellä clubilla oli 40 vuotis juhlat joten suunnattiin tietenkin sinne. Vieressä oli jättimäinen teltta missä oli DJ:t lavalla, mahtavaa musiikkia, hulluna ihmisiä ja kertakaikkinaisen onnistunut ilta. Kotiin kävelin yhden aikoihin.

Tänään menin hotellille 10.30 ja lähdettiin Lausanneen, käytiin taidegalleria/museossa jossa kaikki taiteilijat olivat olleet joko mielisairaita, vammaisia tai huumeaddiktejä. Se oli oikeesti tosikiinnostavaa ja osa töistä oli ihan tajuttoman pelottavia. Käytiin oikeuspuistossa ottamassa vähän maisemakuvia ja sitten siirrettiin auto keskustaan ja mentiin mäkkäriin salaatille. Siellä tapahtui kummia. Sinne tuli epäilyttävä nuori laiha mies joka pyöri pöytien välissä, sanoin heti että mikä outo mies. Se lähti hetken päästä ulos ja hengas oviaukolla. Ei mennyt pitkään kun hän tuli sisään taas meidän pöydän luokse jolloin sanoin että nyt lähdettiin koska se mies oli tosiouto, kun noustiin ylös se tuli heti meidän perään, päästiin oven ulkopuolelle eikä mennyt montaa sekunttia kun mies juoksee ulos laukku kädessä. En uskonut että laukkuvarkaita olisi täällä. Tosipelottavaa, nyt alan kyllä melkeen vähän pelkäämään täällä. Käytiin starbucksissa viimesillä kahveilla ja siitä juna-asemalle  ja Hanna ja Daniel otti junan Geneveen josta lentokone lähtee pian.

Alan olla starbucks addikti tätä tahtia ja oon syönyt niin paljon että en tiedä milloin on seuraavalla kerralla nälkä, veikkaan että siihen menee hetki. Ihan tajutonta, mun maha näyttää siltä että pian tulee vauva. Oli superkiva olla huippuvieraita, superkiva tehdä vähän turistijuttuja ja superkiva syödä näin hyvin. Mullakin oli ihan lomafiilis vaikka en matkustanut minnekkään. Nyt olen niin puhkipoikki että ajattelin ehkä yrittää katsoa jonkun leffan (rauhallisen, hauskan, harmoonisen) jonka jälkeen voisin nukahtaa onnellisena. Ihana että huomenna on maanantai ja normaalityöviikko, lomat on aika raskaita;)

Sain taas lähetettyä n.5 kg vaatteita kotiin, maijen mukana lähti myös vähintään saman verran ja isin mukaan 20kg, eli jos jatkan shoppailulakkoa niin mulla ei oo kyllä varmasti mitenkään suuria ongelmia saada tavarat kotiin. Juhuu !