maanantai 27. kesäkuuta 2011

Ranskankielen edistyminen

Haha.

Perjantaina tein urotyön ja puhuin ranskaa 7 minuuttia, siis se oli oikea keskustelu. Olin niin ylpeä mutta Jenna makaa puoliksi maassa naurusta. Sen mielestä mun ranska ei kuullostanut kovin hyvältä. Keskustelukumppanini oli kumminkin hyvinkin ylpeä musta ja ymmärsi hyvin.

Eilen käveltiin kotiin järveltä ja päätin briljeerata mun ranskalla ja latasin oikeen kunnon lauseen kun oli hiljainen hetki. Kaikki katsoi toisiaan jonka jälkeen alkoi hysteerinen nauru. Mulla on kuulemma sama aksentti joka ikisessä kielessä jota puhun.

En ehkä enään edes viitti yrittää... Itse sveitsiläiset ei oo ikinä nauranu mulle päin naamaa vaan niiden mielestä se on ihastuttavaa. Ne on vaan nämä mun "ystävät" jotka pilkkaa...





Oikeesti mua ei haittaa. Parempi olla aksentti kun ei yrittää laisinkaan. Naurettavaahan se on että luulin että osaan sentään lausua ne harvat sanat jotka osaan. En näköjään kun se herättää noin paljon hauskuutta. Olen aika iloinen kumminkin !

ps. Naamani on punainen ja turvonnut. Näytän vähän lihavalta lapselta. Tykkään ! Suomessa mua odottaa 2 purkkia aurinkorasvaa joita ei olla melkeen edes avattu eli ne otan kyllä heti käyttöön. Ensi viikolla olen jo suomessa.. ensi viikolla?!

4 kommenttia:

  1. meinaatko jäädä pysyvästi nyt Suomeen? minne meinaat mennä opiskelemaan vai oletko jo ammatissa?:)

    kuvista päätellen tosiaan sinua ei heti luulisi suomalaiseksi!!:D

    VastaaPoista
  2. Mulla on itseasiassa vähän auki vielä että mitä teen seuraavaksi ja missä. Lontoo ja Tukholma houkuttelisi hieman jos en vaasassa viihdy tämän vuoden jälkeen mutta ensimmäinen stoppi on sielä kyllä. Nyt on vasta lukio takana mutta opiskelut aloitan vasta 2012 syksyllä, toivonmukaan joko turussa tai tukholmassa:) Haha, tuon saan kuulla usein joten ehkä mun on hyväksyttävä totuus ja keksittävä jokin muu kansalaisuus;)

    VastaaPoista
  3. Ahaa :-) mitä aijot alkaa opiskelemaan?

    VastaaPoista
  4. Lakia turkuun tai kauppikseen jos päädyn tukholmaan:)

    VastaaPoista