torstai 2. kesäkuuta 2011

Mulla on guestejä ja viimeinen matka on tilattu

Ensimmäinen päivä kesäkuuta ja kelit on kun tammikuussa. +7 ja tuulta ja sadetta, ei paljoo naurattanut aamulla. Iltapäivällä oli Maxin synttärit maatilalla, ajettiin possujunaa sinne kolme autoa, mulla oli 4 lastenistuinta ja 4 lasta kyydissä, en tiennyt että niin monta istuinta mahtuu yhteen autoon. Suomessa kun ajaa peräkanaa niin sitä saa tehdä aika rauhassa, täällä kiitos liikenneympyröiden oli vähän jännää. Olen siis käynyt maalla ! Hihhii, kylmä kun en tiedä missä mutta oikein mukavaa, tuntuu että en ehkä enään ikinä voi heppailla koska mun mielestä lampailla ja aaseilla oli jo niin vahvat aromit että meinas taju lähteä jos oikein haisteli?

Ajettiin takaisin echandenssiin ja päästin lapset pois kyydistä sekä itse lähdin kohti Lausannea poimimaan Hannan ja Danielin kyytiin, ne olivat majottautuneet Starbucksiin. Otin uuden reitin kun se näytti kohti lausanne centeriä, löysin. Jihuu! Jätin auton parkkiin ja juoksin starbucksiin, sanoinko jo että täällä jäätyyyy?! Hanna oli ainut blondi koko paikassa joten helposti löytyi ! Käveltiin autolle ja ajettiin hotellille, ensimmäistä kertaa moottoritietä sitten sen kerran ku vahingossa sinne eksyin, asiallista menoa ! Check in ja sitten sain eväitä. AAAAAAAAH, niitä riittää varmaan siihen saakka kun tuun kotiin. Ruisleipää, juustoa, juustonaksuja, karkkia,karkkia,suklaata, geishaa, tuplaa jnejne, muuta mun ei varmaan enään tarvii syödä täällä. Onnellisuus !

Ajettiin takaisin keskustaan ja mentiin syömään turisti-infon suosittelemaan paikkaan, hitto oli hyvää ! Tilasin ns leivän jossa on juustoa ja tomaattia. Mun eteen tuodaan tyyliin vuoka jossa näkyy vaan juustoa. Kaiken sen juuston alla (varmaan 5cm paksuu) niin on tomaattia ja sen alla leipä. Herranjumala ! Koska tämä ei ollut tarpeeksi tuhtia niin loppuruuaksi oli aprikoosijätskiä. Paikka oli älyttömän viihtyisä ja mukava, 3 tuntia kului nopeasti jutellessa. Olen niin iloinen että ne on täällä.

Kotimatkalla näen eka Elinan, sitten Jennan joka oli nauttinut bigjoesta (viinilasin nimi) ja sitten soi hetken päästä puhelin, tänään oli iso ulosmeno. Mä heitin tyytyväisenä Hannan ja Danielin hotelliin ja ajoin kotiin. Olen juustoähkyssä. Nyt yritän selvittää jotain vuoria jonne voitaisiin huomenna mennä,saattaa olla että mennään sinne missä olin silloin lokakuussa, se on hieno eikä mulla oo mitään sitä vastaan että käytäis uudestaan. Se on ainakin taattu huippupaikka. Eli huomenna lisää uusia ajoreittejä tiedossa, ennen tätä olen vaan ajanut vaasassa ja kerran raippaluodossa ja kerran laihiassa autokoulusta. Nyt alkaa kuulkaa vähän laajeta myös sveitsin tietutkistelut.

Viimeinen matka on tilattu mun sveitsivuodelta. 9.7 olen taas vaasassa, mulla on melki vaan 5 viikkoa jäljellä. Herranjumala,aijon tehdä kaikkeni että tämä loppuaika on sitä mahtavinta, tiedän että en tule enään ikinä olemaan tässä paikassa näiden ihmisten kanssa. Mulla on melkeen vähän outo olo. Tuli niin yllättäen vastaan.



Kuva on otettu kun meidän piti symboolisesti polttaa penkki joka hajosi cully jazzissa, eli pistettiin se kierrätykseen. Onko täällä hienoa vai hienoa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti