maanantai 30. elokuuta 2010

arki rullaa

Heräsin 7.40 vaikka tänään olisi ollut mahdollisuus nukkua 11, työt alkaa vasta 11.30 mutta lähdettiin tänään hoitamaan mun työ lupa asioita kunnalle. Pari paperia, passi ja kaksi kuvaa, nyt sitten odotellaan pari kuukautta niin saan oleskelulupa lapun, jeij!

Tän jälkeen keitin ittelleni puuroa ja vietin laatuaikaa itseni kanssa hiljaisessa talossa. Kun olin hakenut Nilsin koulusta leikittiin vähän pihalla ja istutettiin kaksi kukkaa. Kun Maxence tuli kotiin niin aloin laittamaan ruokaa. Makkarapihvejä ja pastaa. Onneksi olin syönyt puuroa koska sveitsiläisessä makkarassa on jotain outoa, tykkään atrillista. Myös Maxencen kaveri tuli syömään ja jäi koko ruokatauoksi tänne, kolme poikaa on huomattavasti vielä rankempaa kuin kaksi! 

Iltapäivällä ulkona satoi, leikittiin Nilsin kanssa sisällä. Kalastettiin ja kokattiin sitten kalat. Puhuttiin myös Isän ja Peterin kanssa skypessä. 

Kun perheen äiti tuli kotiin lähdin lenkille, sahasin noita mäkiä ylös alas tunnin, puoli tuntia siitä satoi. Voin sanoa että ei mitkään rapistreenit vedä vertoja tälle, täällä on jo astmakohtauksen partailla kun kävelee junaasemalta kotiin. Olisin mieluiten lähtenyt vähän shoppailemaan mutta se on turha luulo, kaikki kaupat menee kiinni viimeistään kuudelta, kuudelta pääsen vasta töistä. Mun pitäisi oikeasti päästä ostamaan hiushoitoainetta ja kaulahuivi mutta ehkä viikonloppuna sitten. Muuten olen säästökuurilla, sveitsiläinen suklaa voisi tosin myös maistua. 

Illalla syötiin perunamuusia ( PERUNAA <3) ja lihapullia, voi että kun peruna maistuikin hyvälle. Pojat ei tykännyt yhtään mutta mä olin onneni kukkuloilla. Aiemmin oon vaan syöny perunaa täällä kerran, ja se oli joku rösti juttu eli raastettuna ja paistettuna. Ehkä rupeen keittämään mulle perunaa välillä päivisin myös. 

Yritän tästäedes tehdä jotain vähän mielenkiintoisempaa niin on muutakin kerrottavaa kun mun syöminen. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti