lauantai 7. elokuuta 2010

Perillä!

Bloggaan mun huoneesta joka on ehkä kaks ja puol kertaa isompi kun mun huone vaasassa, wuupwuup! Täällä on myös vuodesohva eli tervetuloa !

Aamulla kello soi 05.15, nukuin 1h 45 min joten ymmärrettävästi suljin vaan kellon ja jatkoin nukkumista koska oli niin hiton väsy, onneks äitillä oli myös herätys joten pääsin matkaan vain 8 minuuttia aikataulusta jäljessä. Pelotin itseäni aamulla ku olin niin cool, odotin että tajuisin asian ja alottaisin hysteerisen itkemisen kentällä mutta mulla oli hyvä fiilis, tai sit mun aivot meinas kuolla unenpuutteesta.

Lentomatka Vaasasta Riigaan oli kauhee, lentokone oli järkyttävän pieni ja kuppanen, oli turbulenssia, ne päästi pyörät ulos ja veti ne taas sisään varmaan kolme kertaa matkan aikana ja siivet savusi kun laskeuduttiin... Parin tunnin päästä oli aika lähtee kohti Geneveä, kaikki hyvin kunnes pääsen lentokoneeseen ja huomaan että kaikki mun ympärillä puhuu Ranskaa, tuli vähän pakokauhu fiilis ja rupesin miettimään että miks ihmeessä meen asumaan vuodeks sellaseen maahan missä en osaa edes puhua.HULLU ! Myöhemmin sain myös tietää perheen äidiltä että nää ranskaa puhuvat ei puhu englantia täällä, voin toki yrittää mutta luultavasti ne vastaa ranskaks. Onneks mulla on Maijelta saatu Suomi-Ranska-Suomi sanakirja mukana, sille on varmasti käyttöä:)

Mun ympärillä oli kauheesti agressiivisiä Sveitsiläisiä joten nukahdin hetkeks ja tunsin vahvaa itsesääliä. KUNNES heräsin ja näin ikkunasta alpit, ei ollu siinä öjbergillä paljoo sanomista :D Tietty istun keskellä käytävää ja yritän sit kurkkia ulos mutta nopeesti saan agressiivisiä katseita, en sit viittiny aiheuttaa riitaa eli siihen jäi mun katsomiset. Mut ei se mitään, voin käydä siellä ihan livenäkin, ei oo pitkä matka.

Lentokentällä perheen äiti ja vanhin poika odotti mua Julia-kyltillä, ajettiin Genevestä Lausanneen ja sain vähän guidinkia matkalla, ranska on ihan tässä vastapäätä, kestää puol tuntia mennä laivalla sinne. Tai sit voi puolessa tunnissa ajaa autolla toiseen paikkaan Ranskaa ellei halua ottaa laivaa. Lämpöä täällä on +24 ja aurinkoa, mahtavaa! Maisemat on vähän eri kun Suomessa, me asutaan 400m korkeudessa, vielä en oo kattellu niin paljon ympärilleni mutta mulle näytetään joko tänään tai huomenna vähän Lausannen kaupunkia.

Kaikki muuten hyvin, sain hyvää ruokaa ja perhe vaikuttaa todella kivalta et en oo ihan heti tulossa kotiin jos musta on kiinni.


ps. oon superpitkä täällä !


                    

              
                    


          

2 kommenttia:

  1. Du är alltid lång ju! :-) Tänk på mig och att JAG var lång i Skottland! :)

    VastaaPoista
  2. här är jag superlång:D int känner jag mej det i finland

    VastaaPoista