tiistai 31. elokuuta 2010

embrasse-moi starbucks

Heräsin normaaliin tapaan vähän ennen kahdeksaa, pakko sanoa että on ihanaa kun on jo tottunut, ei tee edes tiukkaa. Söin rauhassa aamupalan jonka jälkeen aloin pyykkäämään ja silittämään sekä siivosin vessan. Ruuaksi tein couscousia ja lämmitin eilisiä lihapullia. Itselleni tein puuroa, couscous ei ollut kylläkään pahaa, ensi kerralla voisin myös maustaa sen !

Iltapäivällä lähdettiin ulos, Nils ei todellakaan olisi halunnut ja kiukutteli mulle mutta kun tultiin leikkipuistoon niin kaikki oli taas hyvin. Täällä tuntuu jo syksy tulleen, tuulee ja on vaan hetkittäin lämmin, se kaulahuivi on ostettava pian koska mun kurkku on ollut jo viikon kipeä. Puiston jälkeen käveltiin postiin missä ostin postikortin ja merkin. Kaikista korteista valitsen yhden jossa lukee embrasse-moi etusivulla, ajattelen että se tarkoittaa terveisiä tai jotain sinne päin moi-sanan takia. Kirjotan kortin ja tarkistan google translatorilla mitä se tarkoittaa. Mummolle on nyt tulossa kortti jossa lukee "Suutele minua". Oikeesti, mitkä on mahdollisuudet että valitsen juuri sen kortin kaikista, niin tyypillistä !

Kun Maxence tuli koulusta tehtiin matikanläksy jonka jälkeen vaihdettiin jalkapallo vaatteet päälle (myös Nils joka tässä vaiheessa oli vaihtanut vaatteita 5 kertaa tänään) ja mentiin ulos leikkikmään. Viiden maissa perheen isä tuli kotiin ja lähti Maxencen jalkapallo treeneihin, Nils lähti mukaan eli mulla loppui päivä vähän aikasemmin.

Sovittiin että tavataan Fionnghualan ja Monican kanssa varttia yli seitsämän ja mennään starbucksiin, saan puhelun 20 yli että missä olen, vastaan että mäkkärin ulkopuolella niinkun sovittiin, Fionnghuala vastaa että niin hänkin ja kertoo että heiluttaa nytten käsiä, en nää ketään koko mäkkärin ulkopuolella ja sitten tajutaan että ollaan eri kaupungeissa. Monica ja Fionnghuala on Morgesin mäkkärin ulkopuolella, minä Lausannen. Haha, no ne ottaa junan ja on Lausannessa 15 minuuttia myöhemmin. Mentiin Starbucksiin istumaan ja tajusin kuinka hyvin mulla onkaan asiat. Monella au pairilla ei täällä ole työsopimusta laisinkaan, ne on kiinni viikonloput ja illat ilman erillistä korvausta. On myös tavallista että oletetaan au pairin aina olevan käytössä eli ei ole laisinkaan kokonaisia päiviä vapaita. Hyi kauheeta. Mutta tosin minä en minnekkään lähtisikään ilman työsopimusta, oon kuullut liikaa kauhustooreja au paireista jotka raataa kun orjat aamusta iltaan.

Yhdeksän maissa raahauduttiin junalle, tytöt lähti Morgesiin viellä istumaan iltaa pubiin nimeltä White Horse mutta minä päätin mennä kotiin ja toivoa että tää kurkkukipu lähtisi. Saa jo pian kaivaa talvitakkia esiin, tai no kaivaa ja kaivaa, tossa sohvallahan se on.

4 kommenttia:

  1. hej, quel temps fait-il en Suisse? onks iha hothotsummer? tarviiks kesävaatteit sillee kunnol viel vai normi suomen kesä ? :D nimim. yritän pakata kaiken mukaan ja täst ei tuu mitää :D

    VastaaPoista
  2. Haha, syysvaatteet mukaan ! Tällä viikolla on ollu oikeesti kylmä, joku 20 astetta ja tuulista. Aikasemmat 3 viikkoa on tosin ollu kesäkesäkelit, vaikee sanoa.. toivon ettei syksy oo jo tullut ! Mutta jee, pian on lisää suomalaisia täällä:)! En oo viellä tavannut ainuttakaan lausanne-geneve akselilla:D

    VastaaPoista
  3. hei 20 on lämmin ku tääl sataa vettä ja aamul taulu näyttää 9 astetta :DDDDDDDD jooo, oon iha skeripanic ku koht pitäs lähtee :D siis ei ainuttakaan tol välil??? :O oho. kummaa :D no koht mä oon ainaki siel, sit vois suunnitella jtn (=

    VastaaPoista
  4. no yöt alkaa täälläkin olemaan kylmiä:D Tai no yks on genevessä mutta ei olla viellä tavattu ja nyt tuli toinen viesti toiselta joka on siellä. Eli Genevessä on:D

    VastaaPoista