torstai 26. elokuuta 2010

hampurilaista, pizzaa, kiukkua

Noniin, tesipäivä vol 2. Lapset pisti mut koville mutta tätä olinkin odottanut kun ne oli niin enkeleitä viimeviikon. Nils kiukutteli oikeestaan vaan aamupäivällä, itki äidin perään ja huus et mun pitää häipyä. Voin sanoa että oli aika tiukilla hermot ensimmäisen tunnin jälkeen:) Ruuaksi sain valita teenkö kalapuikkoja (yök) vai hampurilaisia, ajattelin olla taas kiva täti ja tein hampurilaisia. Maxence lähti takasin kouluun ja minä ja Nils lähdettiin pitkästä aikaa Morgesiin.

Morgesissa tapahtui kaksi noloa blondihetkeä. Ensimmäinen oli kun oltiin bussissa, Nils haluaa aina istua ihan edessä bussikuskin vieressä, mä istun yleensä vähän taaempana mutta tänään ei ollut tilaa joten jäin kuskin taakse. Huomasin edessä olevasta peilistä kuinka järkyttävän hyvä rusketus mulla on ! 10 minuttia kun olin ihaillut asiaa tajusin että se ei ole peili, se on tummennettu lasi mun ja kuskin välillä. Hah, meinasin kuolla häpeästä kun tajusin tyhmyyteni ! No Morgesissa perillä päätin että käyn junaasemalla kysymässä jos mun puolihintakortti on tullut. Siellä istui setä joka puhui ihan hyvin englantia, se rupes soittamaan paniikissa ja osoitti mulle kokoajan tietokoneesta että kai tää on sun osoite, olihan se. Sitten se kysyi viidentoista puhelun jälkeen että oonko mä varma ettei se oo tullu postissa. Just toissapäivänä sain postia ja näin että siellä oli se kortti. MIKÄ OIKOSULKU ! Mun aivot ei ollu rekisteröiny sitä korttia laisinkaan, katoin sitä ja laitoin sen mun huoneeseen. Siinä sitten kiitin ajasta jota se käytti muhun ihan turhaan koska mulla oli se kortti jo kotona!

Täällä on ollu tänään taas vaihteeksi hullun kuuma + 30 ja aurinkoista. Joten oli aika tuskaa olla ulkona mutta käytiin puistossa leikkimässä. Aikaa ei oo enään niin paljoa koska mentiin sinne kahden bussilla ja takaisin piti olla neljältä kun Maxence pääsee koulusta, eli hopihopi ja takaisin oltiin menossa 15.40 bussilla. Koululaiset pääsi samaan aikaan ja oli aika sundominbussi deja vu. Kauheen kovaäänistä ja liikaa lapsia.

Tultiin kotiin samaan aikaan Maxencen kanssa, se ei halunnut syödä mutta Nils söi välipalan. Jäätiin ulos kadulle leikkimään, tapasin taas naapurin tädin joka oli kertonut tälle mun perheen äidille että se oli jutellu mun kanssa ja että se aikoo opettaa mulle ranskaa, wuhuu ! Maxence kysyi saako mennä kauppaan kaverin kanssa annoin luvan ja se tuli takaisin karkkipussin kanssa.Otin karkkipussin pois koska sitä ei sovittu. Badass minä. Ulkona edelleen polttavankuuma mutta istuin auringossa ja kattelin lapsien menoa, vähän vaille kuus tulee perheen isä kotiin ja pian tulee lisää miehiä. Ja lisää lapsia, tänään on Lausanne vastaan joku jalkapallo peli ja voin sanoa että herranjumala:D Tällaista huutoa ja riemua on harvoin kohdattu ! Täällä on torvia joihin töötätään ja huuto kuuluu. Eli vissiin peli menee hyvin ! Sain myös kuulla yhdeltä tän isän kavereilta että sen poika tulee huomenna 15 minuutiks tänne puoliltapäivin odottamaan sitä, eli huomenna oon 3 pojan kanssa hetken! Tästä tää lähtee, pian mulla onkin jo sitten 15 lasta hoidettavana.

Tänne tilattiin pizzaa ja jäin alakertaan syömään perheen äidin kanssa, muut söi yläkerrassa. Nyt onkin jo huomenna kolmas viikko täällä mennyt mun koeaika on ohi, multa kysyttiin jos haluan jäädä. Ja tottahan toki haluan ! Mutta miettikää, viikon päästä oon jo ollut täällä kuukauden, jäljellä siis 11 kk joista 1 kk on lomaa, eli kaikenkaikkiaan 10 kk töitä. Hassua !

Tosi terveellinen olo myös tän päivän ruuasta, pizzaa, paahtoleipää, hampurilaista. Here I come XXXL!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti